ESTUDOS CRÍTICOS EM LÍNGUA(GEM): INTERSECCIONALIDADES COM O PENSAMENTO FREIREANO

Abstract

 

 

Author Biographies

Rosana Helena Nunes, Faculdade de Tecnologia de São Paulo (FATEC/SP)

Doutorado em Língua Portuguesa pela Pontifícia Universidade Católica (PUC/SP). Pós-doutorado pela Universidade de Brasília (UnB), no Programa de Linguística, sob a supervisão do Prof. Kleber Silva. Pós-doutorado em Educação pela Universidade de Campinas (UNICAMP/SP). Docente da Faculdade de Tecnologia do Estado de São Paulo (FATEC/SP), na área da linguagem. Mestrado em Linguística Aplicada e Estudos de Linguagem pela Pontifícia Universidade Católica (PUC/SP). Especialização em Lato Sensu na Universidade Sorocaba (UNISO). Licenciatura em Letras, português/inglês (Instituição de Ensino Ciências e Letras).

Dr., Universidade de Brasília (UnB)

Kleber Aparecido da Silva has been an associate professor 1 at the Department of Linguistics, Portuguese and Classical Languages ​​at the Institute of Letters of the University of Brasília (UnB) since 2009, where he teaches courses in Brazilian Portuguese as a Second Language and in the Graduate in Linguistics at UnB, in the Graduate Program in Letters: Culture, Education and Languages ​​at the State University of Southwest Bahia and in the Graduate Program in Letters at the Federal University of Tocantins - Porto Nacional Campus. He holds a PhD in Linguistic Studies from UNESP (São José do Rio Preto). He is a Post-Doctor in Applied Linguistics at UNICAMP; in Applied Linguistics and Language Studies from PUC-SP; in Linguistics from UFSC. He is a Post-Doctoral Student in Linguistic Studies at the Federal University of Minas Gerais and in Applied Linguistics at Pennylvania State University/USA. He is the coordinator of the Group for Critical and Advanced Studies in Languages ​​(GECAL). His areas of research interest include gender, race, and language education; language(gem), discourse and identity practices; (multi)literacies and critical training of language teachers; critical theories and pedagogies and decolonial practices in the production of knowledge.

 

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Published
2024-04-22