THE DISCIPLINE OF COMMERCIALIZATION
Résumé
The concept “commercialization” is defined and used in various ways and conditions that can be considered with opposite or at least completely different definitions. Such a variety of definitions and characteristics of the commercialization may mislead scholars and managers to perceive and exploit the findings of the researchers. We mentioned a pattern of identifying the concept “commercialization” based on four dimensions subject, object, goal and strategy of commercialization in a reviewing literature study. In this study, we reviewed the literature on commercialization, in published papers in the journals, listed in the rank Q1 and which have SJR index of more than one in the Scimago Journal & Country Rank website.
We found a pattern of figuring out the concept “commercialization”, based on which we defined commercialization path. Furthermore, we emphasized that commercialization path is dynamic rather than static, which can lead further researchers to study the factors affecting the commercialization paths.
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais, científicas, não comerciais, desde que citada a fonte (por favor, veja a Licença Creative Commons no rodapé desta página).