LITERATURA AFRO-BRASILEIRA: POSSIBILIDADES DE UMA CONSCIÊNCIA NEGRA

  • Kamila Cunha dos Santos Universidade Federal do Tocantins
  • Amanda Maurício Pereira Leite Universidade Federal do Tocantins

Abstract

The present research arose from a problem with the professional trained in Pedagogy and a racial identity beyond Law 11.645 / 2008. With the focus of a children's literature for an ancient communication of this identity, this search seeks to: reflect on the importance of Afro literature -Brazilian; choosing an Afro-Brazilian literature can influence the process of constructing racial identity; to think about the importance of working in Afro-Brazilian literature in Brazilian schools. Presenting important data for teacher knowledge, this research brings historical and legislative elements on the subject, resulting in a source of data relevant to the understanding of racial education and teacher training.

Author Biographies

Kamila Cunha dos Santos, Universidade Federal do Tocantins

Aluna do curso de especialização em Desenvolvimento Humano, Educação e Inclusão Escolar – UnB. Licenciada em Pedagogia pela Universidade Federal do Tocantins (UFT).

Amanda Maurício Pereira Leite, Universidade Federal do Tocantins

Doutora e Mestre em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Professora do curso de Pedagogia da Universidade Federal do Tocantins (UFT).

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Published
2019-04-03