ELOGIO DO PROFESSOR NA FUNÇÃO DE INTELECTUAL NO CAMPO ESCOLAR
Abstract
.
References
BRASIL. Projeto que autoriza educação domiciliar começa a ser discutido no Senado. In: Da agência Senado. Disponível em: https://www12.senado.leg.br/noticias/materias/2022/05/26/projeto-que-autoriza-educacao-domiciliar-comeca-a-ser-discutido-no-senado#:~:text=Chegou%20ao%20Senado%20nesta%20semana,Educa%C3%A7%C3%A3o%20(CE)%20do%20Senado. Acessado em 05 set. 2022.
CUBAS, Caroline Jaques; RECHIA, Karen Christine. Elogio do professor: pensar ofício para além da profissão. LARROSA, Jorge; RECHIA, Karen Christine; CUBAS, Caroline Jaques (Organizadores). Elogio do Professor. Trad. Fernando Coelho; Karen Christine Rechia; Caroline Jaques Cubas. Belo Horizonte: Autêntica, 2021.
LARROSA, Jorge (Org.). Elogio da Escola. Trad. Fernando Coelho. Belo Horizonte: Autêntica, 2021a.
LARROSA, Jorge; RECHIA, Karen Christine; CUBAS, Caroline Jaques (Organizadores). Elogio do Professor. Trad. Fernando Coelho; Karen Christine Rechia; Caroline Jaques Cubas. Belo Horizonte: Autêntica, 2021.
LARROSA, Jorge. Os dons e os méritos. In: LARROSA, Jorge; RECHIA, Karen Christine; CUBAS, Caroline Jaques (Organizadores). Elogio do Professor. Trad. Fernando Coelho; Karen Christine Rechia; Caroline Jaques Cubas. Belo Horizonte: Autêntica, 2021b.
LARROSA, Jorge. Impedir que o mundo se desfaça. In: LARROSA, Jorge & RECHIA, Karen Christine; CUBAS, Caroline Jaques (Organizadores). Elogio do Professor. Trad. Fernando Coelho; Karen Christine Rechia; Caroline Jaques Cubas. Belo Horizonte: Autêntica, 2021c.
LARROSA, Jorge; KOHAN, Walter. (Coord.). Apresentação da Coleção. In. LAROSSA, Jorge; RECHIA, Karen Christine & CUBAS, Caroline Jaques (Organizadores). Elogio do Professor. Trad. Fernando Coelho; Karen Christine Rechia; Caroline Jaques Cubas. Belo Horizonte: Autêntica, 2021.
MASSCHELEIN, Jan. Fazer escola: a voz e a via do professor. In: LARROSA, Jorge & RECHIA, Karen Christine; CUBAS, Caroline Jaques (Organizadores). Elogio do Professor. Trad. Fernando Coelho; Karen Christine Rechia; Caroline Jaques Cubas. Belo Horizonte: Autêntica, 2021.
RODRIGUES, Rogério. A prática educativa como uma atividade de desencontro de sujeitos. In: Revista Educação e Pesquisa, São Paulo, V. 33, N° 33, p. 445-458, set/dez. 2007.
RODRIGUES, Rogério. O elogio da escola como lugar específico em que ocorre o ensinar e o aprender. In: Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos (RBEP), Brasília: Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira (INEP/MEC). V. 103, N. 264, Maio/ago, 2022, p. 560-564.
Copyright Notice
The submission of originals to this periodic implies in transference, by the authors, of the printed and digital copyrights/publishing rights. The copyrights for the published papers belong to the author, and the periodical owns the rights on its first publication. The authors will only be able to use the same results in other publications by a clear indication of this periodical as the one of its original publication. Due to our open access policy, it is allowed the free use of papers in the educational, scientific and non-commercial application, since the source is quoted (please, check the Creative Commons License on the footer area of this page).