PERMITA QUE EU FALE: TRAJETÓRIA, DESAFIOS E REFLEXÕES DE UMA EDUCADORA TRAVESTI

Abstract

The objective of this research is to understand education from the experiences of a transvestite teacher from the countryside of the State of Rio Grande do Norte - RN. In the meantime, try to tell her trajectory as an educator and her training process; the challenges experienced in the process of meeting her self and the teacher, in addition to opening space for her lessons on education, teaching and the role of society.

Author Biographies

Eugênio Edberson Trindade Júnior , Universidade do Estado do Pará (UEPA)

Mestrando em Educação pelaUniversidade do Estado do Pará; Especialista no ensino de Geografia pela Universidade Federal do Pará; Graduado em Geografia pela universidade Federal do Rio Grande do Norte. 

Maria do Perpétuo Socorro Gomes de Souza Avelino de França , Universidade do Estado do Pará (UEPA)

Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Campinas; Mestre em Educação pela Universidade Estadual de Campinas; Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal do Pará. 

References

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Published
2022-08-29