EDITORIAL
Abstract
Caras (os) leitoras (es) o dossiê “Formação de professores em tempos de crise: diferentes contextos” foi elaborado objetivando discutir um tema fundamental para a educação, ou seja, a formação docente.
Com a proposta, procurávamos à época, explicitar além do processo formativo de professores outros dois elementos, os ‘diferentes contextos’ pertinentes à formação docente e a situação desafiadora que entendíamos e entendemos como ameaça ao desenvolvimento do processo educacional para a democracia. Entendimento que explicitamos por meio da expressão, ‘tempos de crise’, indicada no título.
References
Copyright Notice
The submission of originals to this periodic implies in transference, by the authors, of the printed and digital copyrights/publishing rights. The copyrights for the published papers belong to the author, and the periodical owns the rights on its first publication. The authors will only be able to use the same results in other publications by a clear indication of this periodical as the one of its original publication. Due to our open access policy, it is allowed the free use of papers in the educational, scientific and non-commercial application, since the source is quoted (please, check the Creative Commons License on the footer area of this page).