ATOR, MÁSCARA, PERSONAGEM
Abstract
Esse trabalho é a tradução de um ensaio escrito por Stéphane Braunschweig no qual é abordada a temática do uso e desuso das máscaras no teatro. O autor discorre sobre o sentido do mascaramento e desmascaramento do ator ao longo da história do teatro e os principais autores de peças que utilizaram da máscara física ou metafórica para a elaboração da atuação dos atores. Braunschweig oferece ainda uma reflexão sobre o sentido psicológico da exibição, reconhecimento e transparência que aparece na técnica cênica no século XX e como as concepções teatrais contemporâneas lidam com o papel do ator ao interpretar o personagem e/ou si mesmo.
References
Copyright Notice
The submission of originals to this periodic implies in transference, by the authors, of the printed and digital copyrights/publishing rights. The copyrights for the published papers belong to the author, and the periodical owns the rights on its first publication. The authors will only be able to use the same results in other publications by a clear indication of this periodical as the one of its original publication. Due to our open access policy, it is allowed the free use of papers in the educational, scientific and non-commercial application, since the source is quoted (please, check the Creative Commons License on the footer area of this page).