EDITORIAL
Abstract
Pensar a Educação, o Patrimônio e as Paisagens é refletir sobre a cultura e as imagens que carregamos em nós. É ativar a memória e pensar o que somos, é ver a cidade, o meio rural e perceber que fazemos parte daquele contexto. É nessa contextura que se inserem os estudos deste dossiê. Vários pesquisadores, de muitas partes do Brasil, atenderam o nosso chamamento e contribuíram com suas pesquisas. Pensaram e refletiram sobre o cinema na sala de aula, literatura e teatro, trouxeram contribuições que problematizaram o patrimônio e discutiram sobre a paisagem local e regional.
References
Copyright Notice
The submission of originals to this periodic implies in transference, by the authors, of the printed and digital copyrights/publishing rights. The copyrights for the published papers belong to the author, and the periodical owns the rights on its first publication. The authors will only be able to use the same results in other publications by a clear indication of this periodical as the one of its original publication. Due to our open access policy, it is allowed the free use of papers in the educational, scientific and non-commercial application, since the source is quoted (please, check the Creative Commons License on the footer area of this page).