PARA PENSAR CULTURAS INFANTIS- TESTEMUNHOS DISCENTES SOBRE ARTE/MOVIMENTO COMO ESPAÇOS FORMATIVOS NO CURSO DE PEDAGOGIA

  • Denise Aquino Alves Martins Universidade Federal do Tocantins

Abstract

the poiesis in the training happens in wanderings and (in) academic certificates, a training course for teachers in the North of the country. Think the unrest and the other, in the search for processes and seats of the body, movement and art, territory of culture produced. What are the challenges of the profession to think and act with the children's cultures of our days? That body are placed deposits? The nets and webs woven in the burning of the work and passion for life, find verses, signs, thoughts on/with the imagine, create, invent, a cronogênese of vital spaces in the profession. What perceptions students have this experience? That way/learnings took to your training and teaching practice? Understand relationships between body art and movement to your training and knowledge of you? Classroom projects availability of otherness relations are highlighted as elements of acadêm concentration in making diverse standards "should I", in the search for ruptures of protocols, as well as a collective understanding, warm environments, opening in the interconnection of webs/networks to think a profession si-producing a pathos.

Author Biography

Denise Aquino Alves Martins, Universidade Federal do Tocantins

Possui graduação em Licenciatura em Educação Física pela Universidade Federal de Pelotas (1985), especialização na área de ensino pela UFPel (1990), mestrado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (2000) na área de formação de professores e doutorado em Educação pela Fae da UFPel (2014). Atuou como professora e coordenadora de escola da rede municipal de Pelotas (RS) por mais de 10 anos. No ensino superior foi docente de curso de formação de professores em instituições privadas da cidade de Palmas e Paraíso. Atualmente é professora adjunta da Fundação Universidade Federal do Tocantins (UFT), atuando no Curso de Pedagogia com as disciplinas: Arte/educação, Fundamentos e Metodologia de Ensino da Arte e do Movimento e Teoria dos Jogos e Recreação. Coordena o subprojeto de Pedagogia do Pibid no Campus de Palmas (UFT). Tem experiência na área de Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: formação de professores, memórias docentes, experiência estética, narrativas discentes na formação e protagonismo discente/docente.

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Published
2019-11-11