SAVIANI: PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA
Abstract
A presente resenha tem como objetivo analisar de forma clara e objetiva o livro do autor Demerval Saviani, Pedagogia Histórico-crítica. Diante disso, buscou-se estabelecer as ideias fundamentais da obra, respeitando a abordagem do autor. Este livro enfoca várias questões e discussões a respeito de como vendo sendo a educação no país, juntamente de que maneira as escolas a administram. Saviani propõe uma teoria pedagógica para transformações na educação e no sistema educacional, capazes de transformar o social: teoria baseada na perspectiva da histórico-crítica com defesa das escolas públicas.
References
Copyright Notice
The submission of originals to this periodic implies in transference, by the authors, of the printed and digital copyrights/publishing rights. The copyrights for the published papers belong to the author, and the periodical owns the rights on its first publication. The authors will only be able to use the same results in other publications by a clear indication of this periodical as the one of its original publication. Due to our open access policy, it is allowed the free use of papers in the educational, scientific and non-commercial application, since the source is quoted (please, check the Creative Commons License on the footer area of this page).