RELAÇÃO FAMÍLIA E ESCOLA: UMA REFLEXÃO SOBRE O PAPEL DO ADULTO DE REFERÊNCIA NO DESENVOLVIMENTO DA CRIANÇA DE EDUCAÇÃO INFANTIL

Abstract

This article aims to reflect in a brief way of the importance of family participation in the process of development and human education of children in Early Childhood Education based on an understanding of the institutional social function of this segment and on the development of a Pedagogical Proposal concerning the phase in question. A brief comment was made on the construction of the relationship between family and school and on the importance of knowing the didactic-pedagogical routine of an institution of Early Childhood Education based on the realization of a Pedagogical Workshop in an institution that serves the segment. It was written based on theoretical foundation of Ayres (2012), Braga (2014), Carneiro (2014), Medel (2014). In the final considerations, one makes a relevance on the research, considering the presented theoretical approaches.

Author Biographies

Luana Vieira de Souza, Facultad Interamericana de Ciencias Sociales

Mestra em Ciências da Educação pela Facultad Interamericana de Ciencias Sociales; Especialista em Educação Ambiental com ênfase em Espaços Educadores Sustentáveis pela Faculdade de Ciências Agrárias – FCA, Especialista em Supervisão Educacional pela Universidade Federal do Amazonas – Ufam, Graduada em Pedagogia pela Universidade Luterana do Brasil – ULBRA/Manaus, Gestora de Instituição de Educação Infantil da Divisão Distrital Zona Leste 1 – Semed / Manaus – AM. 

Eraldo Pereira Madeiro, Facultad Interamericana de Ciencias Sociales

Doutor em Educação. Professor da Universidade Estadual do Tocantins – campus de Araguatins. Docente do Programa de Pós-graduação Em Ciências da Educação da Facultad Interamericana de Ciencias Sociales – FICS – PY. 

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Published
2021-04-14