SOBRE A INDISSOCIABILIDADE DA TRÍDE PESQUISA-ENSINO-EXTENSÃO NA ÁREA DE LETRAS: A CONTRIBUIÇÃO DO PET-LETRAS/UFPE

Abstract

This work, whose methodology is qualitative, interpretative and descriptive-ethnographic, aims to describe on the activities of the Tutorial Education Program (PET) of the courses of  Letters of the Federal University of Pernambuco (UFPE) during its ten years, specifying its influence and relevance in the academic environment and in the Community in general, as it aims to foster improvements in the curricular gaps of the Letters courses, especially the undergraduate courses, and to contribute to the formation of more humane and competent students and teachers in order to they be capable of act more effectively and critically in your area and in your community.

Author Biographies

Marcelo Amorim Sibaldo, Universidade Federal de Pernambuco

Doutor em Linguística pela Universidade Federal de Alagoas. Professor do Departamento de Letras e do Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Federal de Pernambuco. 

Milena Corrêa Gambôa da Silva, Universidade Federal de Pernambuco

Letras – Licenciatura em Português pela Universidade Federal de Pernambuco. 

Rayana Rezende Gomes Demétrio de Vasconcelos Barros, Universidade Federal de Pernambuco

Graduanda em Letras – Licenciatura em Português pela Universidade Federal de Pernambuco. 

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Published
2021-08-26
Section
FLUXO CONTÍNUO - Artigos