PRÁTICA DA LEITURA NA UNIVERSIDADE
Abstract
Considerando que o ato de ler é um processo contínuo, que na aprendizagem do aluno é essencial, apresentando implicações na sua vida acadêmica e profissional. Este artigo tem como objetivo fazer uma reflexão crítica sobre o ato de ler no ensino superior, destacando os seus limites e desafios. Relacionando os impasses, apresentados aqui como limites da leitura no ensino superior e os desafios que professores e alunos enfrentarão ao pensar numa educação que promova o ato de ler no ensino superior.References
Geraldina Porto Witter (1999)
Garcez (2001)
Harold Bloom (2001)
Copyright Notice
The submission of originals to this periodic implies in transference, by the authors, of the printed and digital copyrights/publishing rights. The copyrights for the published papers belong to the author, and the periodical owns the rights on its first publication. The authors will only be able to use the same results in other publications by a clear indication of this periodical as the one of its original publication. Due to our open access policy, it is allowed the free use of papers in the educational, scientific and non-commercial application, since the source is quoted (please, check the Creative Commons License on the footer area of this page).