ANALYSIS OF THE USE OF THE ROTATIONMODE FOR STATIONS IN HIGHER EDUCATION

Palavras-chave: Active Methodologies. Autonomy. Teaching and Learning. Rotations by Stations.

Resumo

The world is constantly evolving in the technological sense and the educational area must follow these processes so that it does not become outdated and to keep training quality professionals, who attract the attention and interest of the market. This study aimed to observe the appreciation of students' autonomy in their learning process when using the rotations modality by stations related to active methodologies in remote education. The modality was applied to students of higher undergraduate courses at a private university. Data were collected through observation in the classroom, interaction of the subjects in the proposed activities, narratives of the participants, and questionnaires. It was observed greater support on the part of the students to the activities, stimulating the autonomy of the students, and consequently, improvement in the process of construction of learning of the proposed concepts, through rotation by stations.  

Biografia do Autor

Antonio Carlos de Alcantara Thimóteo, Universidade Cruzeiro do Sul

Doutorando em Ensino de Ciências e Matemática pela Universidade Cruzeiro do Sul. Mestre em Administração e Gestão de Projetos pela Universidade Nove de Julho (UNINOVE).  Graduado Bacharel em Administração de empresas pela  Universidade Cidade de São Paulo (UNICID). Professor na Universidade Presbiteriana Mackenzie e na Faculdade de Tecnologia (FATEC) - São Bernardo do Campo.

Cristiane Gomes de Carvalho Fontana, Universidade Cruzeiro do Sul

Doutoranda em Ensino de Ciências e Matemática pela Universidade Cruzeiro do Sul. Mestre em Administração de Empresas pela Universidade Presbiteriana Mackenzie. Graduada em Administração de Empresas pela Universidade de Mogi das Cruzes (UMC). Professora na Faculdade de Tecnologia (FATEC). Conteudista no SENAC.

Jadir Perpétuo dos Santos, Universidade Cruzeiro do Sul

Pós-doutorado em Engenharia e Gestão da Invocação (UFABC). Doutor em Engenharia Mecânica  (UNICAMP). Mestre em Administração (UNICID). Professor na Universidade Cruzeiro do Sul (UNICSUL); FATEC Zona Leste e Itaquera; SENAC S.P.

Alex Paubel Junger, Universidade Cruzeiro do Sul

Pós-Doutorado em Engenharia e Gestão da Inovação e Doutor em Energia pela Universidade Federal do ABC (UFABC). Mestre em Educação, Administração e Comunicação pela Universidade São Marcos. Graduado em Comunicação Social pela Universidade Bandeirante de São Paulo. Professor na Universidade Cruzeiro do Sul.

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Publicado
2023-03-15