INTERVENTIONS WITH THE USE OF TECHNOLOGIES IN HIGHER EDUCATION FOR DYSLEXIC STUDENTS
Abstract
A acessibilidade e permanência de estudantes com dislexia no ensino superior trazem uma discussão sobre as intervenções pedagógicas que buscam auxiliar na qualidade do processo de ensino-aprendizagem. Com base nas políticas públicas educacionais e na utilização das tecnologias para romper as barreiras das limitações de estudantes com necessidades especiais, este artigo pretende discutir, com base na literatura científica existente, sobre a maneira com que tais intervenções promovem a inclusão dos estudantes e a qualidade da aprendizagem na graduação.
Palavras-chave: Práticas pedagógicas. Educação inclusiva. Dislexia.
Copyright Notice
The submission of originals to this periodic implies in transference, by the authors, of the printed and digital copyrights/publishing rights. The copyrights for the published papers belong to the author, and the periodical owns the rights on its first publication. The authors will only be able to use the same results in other publications by a clear indication of this periodical as the one of its original publication. Due to our open access policy, it is allowed the free use of papers in the educational, scientific and non-commercial application, since the source is quoted (please, check the Creative Commons License on the footer area of this page).