DESAFIOS DE TORNAR-SE TERAPEUTA NA ABORDAGEM CENTRADA NA PESSOA
Abstract
References
BICUDO, M. A. Fenomenologia: confrontos e avanços. São Paulo: Cortez, 2000.
DAMÁSIO, A. O erro de descartes. São Paulo: Companhia das Letras, 1998.
FELDMAN, C. MIRANDA. L. M. Construindo a relação de ajuda. Belo Horizonte: Ceap Editora, 2013.
PINTO, M. A. A Abordagem Centrada na Pessoa e seus princípios. In E. CARRENHO, M. TASSINARI, & M. A. PINTO. Praticando a Abordagem Centrada na Pessoa: dúvidas e perguntas mais freqüentes (pp. 57-93). São Paulo: Carrenho Editorial, 2010.
RICHARD, H. De Pessoa a Pessoa: Psicoterapia dialógica. São Paulo: Summus, 1995.
ROGERS, C. R. Pode a aprendizagem abranger ideias e sentimentos?. São Paulo: EPU, 1977.
________. Tornar-se pessoa. 2ª ed. São Paulo: Martins Fontes, 1987.
________. Um jeito de ser. São Paulo: E.P.U., 1983.
________. Pessoas ou Ciência? Uma questão filosófica. In: J.K. Wood (Org.) Abordagem Centrada na Pessoa. Vitória: Editora FCAA, 1995.
SANTOS, B.C. Abordagem Centrada na Pessoa - Relação Terapêutica e Processo de Mudança. Revista do Serviço de Psiquiatria do Hospital Fernando Fonseca, 2004.
SCHÜTZ. D.M; ITAQUI, L.G. O Silêncio na Psicoterapia à luz da Abordagem Centrada na Pessoa. Belém: Instituto Fernando Pessoa, 2016.
TAMBARA, N. Terapia centrada no cliente: teoria centrada no cliente: um caminho sem volta. 1ª Ed. Porto Alegre: Editora Delphos, 1999.
VIEIRA, E. M. & FREIRE, J. C. Alteridade e psicologia humanista: uma leitura ética da abordagem centrada na pessoa. Estudos de Psicologia, 2006.
Copyright Notice
The submission of originals to this periodic implies in transference, by the authors, of the printed and digital copyrights/publishing rights. The copyrights for the published papers belong to the author, and the periodical owns the rights on its first publication. The authors will only be able to use the same results in other publications by a clear indication of this periodical as the one of its original publication. Due to our open access policy, it is allowed the free use of papers in the educational, scientific and non-commercial application, since the source is quoted (please, check the Creative Commons License on the footer area of this page).