EDITORIAL
Abstract
Este Dossiê Temático pretende reunir pesquisas e reflexões que abordem o ensino de línguas na perspectiva do plurilinguismo e da interculturalidade, analisando seus desafios, propostas pedagógicas e implicações para diferentes contextos educacionais, propriamente na formação de professores para a realidade plurilíngue e intercultural. O Dossiê buscará promover discussões sobre como o ensino de línguas pode ser um instrumento para a formação de indivíduos interculturais, capazes de navegar em sociedades multilíngues e multiculturais com competência, empatia e pensamento crítico.
References
Copyright Notice
The submission of originals to this periodic implies in transference, by the authors, of the printed and digital copyrights/publishing rights. The copyrights for the published papers belong to the author, and the periodical owns the rights on its first publication. The authors will only be able to use the same results in other publications by a clear indication of this periodical as the one of its original publication. Due to our open access policy, it is allowed the free use of papers in the educational, scientific and non-commercial application, since the source is quoted (please, check the Creative Commons License on the footer area of this page).